zaterdag 26 mei 2012

Dag 2 Las Vegas - Kingman

Na een redelijke rustige nacht waren we dankzij de jetlag om 5 uur al klaarwakker. Mooie tijd om het hotel eens wat beter te bekijken. Overal slenterden groepjes mensen rond of zaten mensen te gokken met een lege blik in hun ogen. Om half 8 zouden we worden opgepikt door de shuttle van de camperverhuurder. Maar we bleken bij de verkeerde plek te staan voor de pick-up, dus helaas een taxi moeten nemen. We hadden wederom een erg leuke taxichauffeur. Hij dacht dat iedereen in Europa links reed, dat idee hebben we inmiddels rechtgezet :).

Binnenkant Luxor hotel.

Er stond nog steeds een harde wind in Vegas, die ook nog eens koud was. De camper ophalen ging gelukkig snel. Dus ik pakte de TomTom die we van mijn hadden geleend om naar de Walmart te navigeren, druk op de knop land en wat zie ik, of beter gezegd, wat zie ik niet.... Amerika. Shit, het verkeerde kaartje zat erin. Moesten we alsnog navigatie kopen, tussen steden in kunnen we best op kaart rijden, maar in de plaatsen zelf is dat een stuk lastiger. Eerste bezoek aan de Walmart was een echt avontuur, waar ligt alles?

Er waren wat waarschuwingen dat het beter was voor voortuigen die wat hoger zijn (wij dus) om niet over een bepaalde brug te rijden. Maar ja, om in Kingman te komen moet je wel over een brug. Dat was dan ook een behoorlijk schudderig ritje, zo'n RV is echt een windpakker. Snap je ook beter waarom die landingen gisteren zo heftig waren. In Kingman aangekomen nog flink ingeslagen in de Safeway, wij komen voorlopig niet om van de honger.

De KOA camping is wel aardig vol, maar rustig. Na een tip op het Alles Amerika forum zijn we 's avonds uit eten geweest bij Mr. D's, een echte Amerikaanse diner met jaren 50 look en dito muziek. Porties natuurlijk veel te groot, die doggy bag toch maar afgeslagen. Heb morgen echt geen trek in de spaghetti van gisteren. Eenmaal terug op onze plek krijgt Cyriel de waterslang niet meer goed aangesloten, klein waterballet volgt. Dat lossen we morgen wel weer op, voordat we naar de Grand Canyon gaan.

1. Hoi familie!

Fantastisch zo'n blog! Kunnen we lekker met jullie meeleven. Nu al leuk. Vooral de foto's (en die van Timmie bij Wie zijn wij). Cool zo'n diner. Zo zie je altijd in film :-) Heb in een docu weleens gezien dat Amerikaanse porties écht groot zijn en in verschillende sizes verkrijgbaar. Groot, groter, grootst. Zo nog even het filmpje van de camper bekijken.Van buiten ziet 'ie er geweldig uit. Great!!! :-D Veel plezier en goede reis! Groetjes, Annemieke en Ies